1133 Tita en een quote

Ik zal het maar gelijk zeggen: ik vind “gelukkig zijn” zwaar overroepen. En de bovenstaande quote beschrijft eigenlijk perfect hoe ik het voel of ervaar.

Gelukkig zijn is niet iets constant, het is vergankelijk. Maar gelukkig (haha, een woordspeling die ik niet kon laten) komt het gevoel altijd wel terug. Of toch meestal, want ik kan niet zeggen hoe het is bij mensen met een depressie want daar heb ik (weeral) gelukkig geen ervaring mee.

Ik vind het dan ook een vreemde vraag als iemand vraagt of je gelukkig bent. En ik vind het ook vreemd dat mensen als je single bent vragen of je een “happy single” bent. Op die vragen antwoord je waarschijnlijk volgens je ingesteldheid. Iemand die positief in het leven staat zal waarschijnlijk “ja” antwoorden, een pessimist dan weer niet.

Ikzelf sta sowieso wel nogal positief in het leven, denk ik. En ik probeer bewust om te gaan met de fijne dingen in mijn leven en er van te genieten. Mijn glaasje is dus halfvol. En het jouwe?

5 thoughts on “1133 Tita en een quote

  1. Ik ben het helemaal met je eens! Geluk zit hem ook in de kleine dingen en is meestal niets materieels, ( hoewel een mooie reis ook wel iets is waar geld voor nodig is ) Maar inderdaad, het is hoe je omgaat met het leven. Over leren tevreden zijn met wat je hebt en anderzijds het streven om je dromen waar te maken. Bij mij is het glas dus meestal ook halfvol. En het gevoel van de depressie ken ik maar al te goed, heb het al meegemaakt. Het is een donker gat, waar geen licht komt. En ik wil er nooit van mijn leven meer in terecht komen. Fijn weekend vol hapiness Tita!

  2. Ik ben zelf ook echt wel een optimist. Over het algemeen genomen vind ik van mijzelf dat ik de laatste jaren wel gelukkig ben, ook al zijn er mindere periodes geweest. Echt zo het specifieke geluksgevoel is idd niet constant aanwezig, maar over ’t algemeen ben ik wel gelukkig :-).

    Ik ben het zelf ook wel eens met die quote, teveel mensen focussen te hard op dat geluk een einddoel zou zijn en wat ze denken dat ze nodig hebben om gelukkig te zijn. Terwijl het eigenlijk gewoon in de kleine hoekjes zit 🙂

  3. Amaaai die quote is ZO waar!!! Bij mij gaat dat ook met ups en downs, toegegeven vaker down, maar de ups zijn dan ook om in te kaderen 🙂 (yes, ik ben een pessimist, maar het is wel al gebeterd :))

Geef een reactie

