1134 Tita en projecten

Sinds een kleine 2 maanden ben ik dus weer actief bezig met het plannen van mijn dagen. Eerst maakte ik to do-lijsten (dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse, ooit) en daar bouw ik nu op voort om elke dag een planning te maken. Er staan heel veel projecten op en het is even zoeken geweest hoe ik die zou aanpakken.

Ik ken mezelf. Lang doorwerken aan iets, ligt me niet. Ik kan mezelf niet zo lang concentreren en ik raak de dingen nogal snel beu. Lief kan maanden bezig zijn met zijn cd’s in te geven op een online website en vervolgens weer maanden bezig zijn met het bewerken van zijn vakantiefoto’s van de afgelopen 10 jaar. Ikzelf hou dat echt niet vol. Dus ik besloot mijn projecten in stukjes aan te pakken. En dat werkt voor mij blijkbaar.

En ondertussen vorder ik. Lees maar eens mee.

* Tegenwoordig doe ik praktisch elke dag een opruimrondje. Tijdens het weekend durft het er al eens bij inschieten omdat dat vaak volgepland is, maar in de week sla ik zelden een dag over.

* Zowat de helft van de week slaag ik er in om ’s avonds mijn kleren al klaar te hangen voor de volgende dag. Leve de vooruitziendheid.

* Ik maak echt elke dag een planning. En zowat 3 dagen op de 5 krijg ik die ook rond. Ik plan ze dus ook niet meer te vol. In het weekend plan ik niet te veel qua taken want dan breng ik veel tijd door met Lief en zijn dochter. Dan doe ik mijn klusjes gewoon op de momenten dat ik er tijd voor heb.

* Ik was al 3 jaar (!!!) aan het lezen in het boek “Alle verhalen” van Roald Dahl. Ooit gekocht op de boekenbeurs met de intentie om dat te lezen rond de feestdagen. Dat leek me zo gezellig. Maar eerst en vooral zijn het niet zo’n gezellige verhaaltjes. En ten tweede blijk ik toch niet zo van de kortverhalen te zijn. Ik wil het boek per sé uit krijgen, maar ik heb het dus al heel vaak voor maanden aan de kant gelegd. Nu probeer ik al een aantal weken consequent elke week er 1 verhaal uit te lezen en plots zit ik meer dan 100 bladzijden verder. Plots wordt het trouwens ook haalbaar om het boek nog uit te lezen in 2015.

* Mijn gigantische stapel tijdschriften telde halverwege de zomer ongeveer 25 tijdschriften. Psychologies (dus zware kost) en Flows. Sinds kort lees ik elke dag 2 artikels en zo ongeveer 1 tijdschrift per week. Als ik dit weet vol te houden, zou mijn ganse stapel zeker moeten zijn weggelezen tegen volgende zomer. Momenteel heb ik er trouwens nog 19 te gaan.

* Hier lag ook al maanden een oud sprookjesboek stof te vergaren. Eentje van op de zolder van een tante die zich afvroeg of ik daar iets mee kon doen. De sprookjes zijn niet meer up to date genoeg voor kindertjes van deze tijd. Maar ik wou de verhaaltjes toch allemaal graag eens lezen. Elke dag een sprookje lezen, maakte dat ik op zowat 14 dagen dat boek eindelijk uit had. En ondertussen heb ik het ook al naar de kringwinkel gebracht.

* Er ligt hier ook al heel lang een stapel papieren op mijn bureau. Of eerder 2 boeken en een stapel papieren. De papieren zijn volledig weggewerkt. Af en toe komt er wel weer eentje bij, maar die verwerk ik dan meestal nog de week zelf. De boeken wil ik ook deels op de computer zetten. Het ene is een namenboek en die namen wil ik dus op de pc zetten. Dat is een titanenwerkje en vraagt echt heel veel uren tijd. Het tweede boek is “Het blogboek” en de tips daaruit wil ik ook eens op de computer zetten om ze voor mijzelf wat overzichtelijker te maken en er ook eens iets mee te doen. Maar verwacht hier nu geen spectaculaire veranderingen, hè. Want dat is eigenlijk niet mijn bedoeling.

* Mijn favorieten staan nu allemaal in Evernote. Dat was stap 1 van de zovele. Want nu moet nog gecheckt worden of al die linkjes nog werken en dan wil ik nog een overzichtelijke onderverdeling maken. Momenteel vind ik er namelijk niets in terug.

* Ook aan het uitzoeken van de bestanden op mijn usb-sticks ben ik begonnen. Voorlopig heb ik vooral dingen weg gegooid, later ga ik alles sorteren en overzichtelijker opslaan.

* Ik ben eindelijk begonnen aan de fotoalbums van mijn vakanties. Ik moest er maken van 4 vakanties. Ondertussen zijn van de eerste 2 vakanties (Spanje en Stockholm) de foto’s uitgezocht en bewerkt. Ik moet enkel nog uitzoeken waar ik best die fotoalbums bestel en de albums dan op die website in elkaar steken en bestellen. Intussen zijn de foto’s van de 3e vakantie (Berlijn) gesorteerd en ben ik bijna rond met het bewerken. Ik zit dus over de helft. En dat terwijl ik dat al ontzettend lang voor mij uitschuif.

* Ik moest al maanden op babybezoek (de baby is al 4 maanden oud). Het pakje voor de grote broer had ik al gekocht, maar nog niet ingepakt. Het pakje voor de baby zelf had ik zelfs nog niet gekocht. Ondertussen heb ik dat allemaal gedaan (cadeautje kopen, cadeautjes inpakken) en ben ik zelfs op bezoek geweest. En zo moeilijk was dat nu eigenlijk ook weer niet.

* Al sinds ik mijn fiets kocht, wou ik er foto’s van maken voor het geval hij ooit gestolen wordt. Dat was er nog niet van gekomen, maar nu dus wel. Staan ook nog op de planning: het jaarlijkse nazicht van mijn fiets (noodzakelijk omdat ik veel fiets en ik heb de indruk dat mijn buitenbanden aan het verslijten zijn) en hem eens laten graveren.

* Ik deed eindelijk ook een aantal 2 minuten-taken die ik steeds maar uitstelde. Hoewel er nog een aantal op de wachtlijst staan.

* Ik bracht eindelijk die stapel boeken naar de kringwinkel.

* Ik maakte een nieuwe lijst van al mijn cd’s. Kwestie van geen dubbele meer te kopen. Want dat deed ik anderhalve week geleden nog.

 

Ik vorder dus in stukjes, maar ik vorder. Hoe pakken jullie projecten aan? In 1 keer of delen jullie ze ook in in stukjes?

5 thoughts on “1134 Tita en projecten

  1. Goed bezig, lijkt me! Vaak kan je dingen die al heel lang niet meer gebruikt hebt, gewoon wegdoen/deleten. Het is misschien een beetje luguber maar vraag je af hoe erg je het zou vinden als je het door een brand kwijt bent. Hoe onvervangbaar is het? Op basis daarvan beslis ik of ik iets hou of weg doe.

  2. You’re on a roll!!!
    Ik heb ook zo’n projectboek, Il Decamerone, met 586 verhalen (of alleszins heel veel) en meer dan drie na elkaar lezen lukt mij echt niet! Voor volgend jaar plan ik “Misschien wisten zij alles” op die manier ook te lezen.
    Een goed idee om de dingen op te splitsen! Ik ben ook niet graag lang aan één ding bezig…

  3. Pingback: Ik eet, dus ik ben | LJ

Geef een reactie

