1143 Tita en haar blessings

Mijn blessings van de voorbije heerlijke week:

* Aan het voorbije leuke weekendje met ons tweetjes werden nog 3 heerlijke lange dagen toegevoegd. We moesten elkaar weliswaar delen met klusjes, met sollicitatiegesprekken en hij moest zelfs even naar school voor een paar uurtjes om iets te regelen. Maar we konden ’s avonds samen in de zetel zitten, samen slapen en eten en kletsen tijdens de klusjes. En daar waren we al heel blij mee.

* Samen een film kijken in de zetel onder een warm dekentje.

* Nog tweedehandscd’s en dvd’s kopen. Binnenkort is het gedaan, hoor. Die winkel doet uitverkoop tot eind deze maand. 🙂

* 3 Harry Potter-boeken vinden voor € 1 per stuk op een rommelmarkt.

* Het dochtertje van Lief die zin had in frietjes en de volgende conversatie.
Zij: Papa, gaan we frietjes eten.
Lief: Nee, we gaan iets anders eten.
Zij: Maar als we naar de Quick gaan krijgen we frietjes.
Lief: We moeten wel voor die frietjes betalen, hè.
Zij: Heb jij geen centjes, papa? Tita, heb jij dan centjes? Anders nemen we centjes van Moeke (oma), Voke (opa), papa en Tita en dan kunnen we wel frietjes gaan eten in de Quick.
Het draaide er op uit dat we dan toch maar frietjes zijn gaan halen in de frituur. En voor jullie denken: verwennerij… Het kind heeft op 1 week tijd een blauw oog (tegen een paal gelopen) en een bezeerde arm (gevallen) opgelopen op school. Dus ze mocht wel eens verwend worden.

* Ik zat samen met het dochtertje van Lief op de achterbank op weg naar het frituur en we keken samen foto’s op mijn smartphone. Gezellig!

* Er zat iets tussen mijn wimpers en ik kreeg het er niet van tussen. Dus vroeg ik Lief om het er tussenuit te halen, maar die vond het niet. Daarom nam ik een spiegeltje om het toch maar zelf te kunnen zien. Waarop zijn dochtertje vroeg: Tita, waar ben jij een foto van aan het maken? 🙂

* Samen met Lief en zijn dochtertje in slaap vallen op een éénpersoonsopklapbed (dus nog smaller dan een gewoon éénpersoonsbed) midden op de dag in een weliswaar krakkemikkige houding.

* Samen een wandeling maken met ons drietjes en gelijk iets gaan halen bij de apotheek waar de apotheker reageert met: Ha, samen op stap. Wij worden echt als een gezinnetje bekeken en dat vinden we allebei leuk.

 

Weer veel leuke dingen dus. Vanaf nu is het goede leven helaas gedaan. Lief zijn school begint weer en hij krijgt het druk met taken, stages,… In de week zullen we elkaar dus veel minder zien, hoewel we elkaar wel op de muzieklessen zien, maar dan zijn we dus niet alleen. In het weekend zal hij ook regelmatig voor school moeten werken. Maar we vinden wel een manier om toch tijd te maken voor elkaar.

2 thoughts on “1143 Tita en haar blessings

  1. Oooh, een echt gezinnetje. Heerlijk! Ik herinner me nog de tijd van voor Arthur, toen dat lief van mij met zijn twee kiennies en mij erbij ook van allerlei uitstapjes genoten. En hoe de kiennies even enthousiast zowel zijn als mijn hand vastnamen. Genieten tot de tweehonderdzevenendertigste!
    En zoals hierboven staat: liefde vindt overal een weg. Gaan met die banaan, lieve Tita !

Geef een reactie

