1145 Tita en 50 books: Hebben jullie ook (een) gesigneerd(e) boek(en) met een speciaal verhaal?

50 books vraag 35:

Hebben jullie ook (een) gesigneerd(e) boek(en) met een speciaal verhaal?

Ik vond als puber handtekeningen jagen heel leuk. Ik verzamelde handtekeningen van bv’s. Maar eigenlijk niet van auteurs. Ook al las ik toen ook al heel veel. Op een gegeven moment heeft dat handtekeningen jagen mijn interesse verloren. Uiteindelijk zijn dat ook maar mensen. En ik heb zelf een handtekening. 😉

Maar toch… Marc de Bel is 1 van mijn grote helden (samen met Roald Dahl en Astrid Lindgren, maar dat zijn geen belgen en ze zijn bovendien al overleden) op gebied van jeugdliteratuur. Toen ik een paar jaar geleden een uitstapje naar de boekenbeurs plande en zag dat hij kwam signeren heb ik toch 1 van zijn boeken meegenomen en laten handtekenen. Ik weet eigenlijk niet meer welk boek het was (ik vermoed “De katten van Kruisem”) en ik kan het niet checken want die boeken staan helemaal achteraan in mijn kast. Maar ik ben toch heel blij met die handtekening.

Van wie ik ook een handtekening heb is Rebecca Dautremer. Haar heb ik een kalender laten handtekenen 2 jaar geleden op de boekenbeurs. Oorspronkelijk ging ik die aan mijn ouders cadeau doen omdat zij wel fan zijn van haar tekeningen. Maar uiteindelijk vond ik de kalender zelf te mooi en het feit dat hij gesigneerd is toch te bijzonder en heb ik hem zelf gehouden. Wees gerust, ze hebben een ander mooi cadeau gekregen.

2 thoughts on “1145 Tita en 50 books: Hebben jullie ook (een) gesigneerd(e) boek(en) met een speciaal verhaal?

  1. Was dat nu ook een vraag aan je lezer(s) ? Ik heb hier één enkel getekend exemplaar staan. Het was een cadeau aan mijn echtgenote: “Voor H&H, Tom Lanoye, Antwerpen 11/11/2002”. De handtekening en tekst staan in “Niemandsland”. In december datzelfde jaar kwam H uit H en werd ze officieel onze dochter.

Geef een reactie

