1148 Tita en haar weegschaal

Ik heb al een paar keer verteld dat de weegschaal niet de goede richting uitgaat. Ik denk dat ik het voorbije half jaar ongeveer 5 kilo ben bijgekomen. Het volgende 10-tal (90 kg) verschijnt af en toe op de weegschaal. En dat getal wou ik absoluut nooit bereiken omdat de 100 mijn haren helemaal doet overeind gaan staan.

Dan is er ook nog het gegeven dat ik de kleren niet kan dragen die ik mooi vind, die mijn stijl zijn. Ik vind de winkel “Lola & Liza” heel leuk. Die hebben echt heel toffe kleren. En ja, ik vind er nog wel dingen in mijn maat. Maar als ik op hun website ga kijken zie ik ook heel veel toffe kledingstukken die mij niet passen. En dan zie ik dat ik daar eigenlijk maar 1 à 2 confectiematen voor moet afvallen. En eigenlijk vind ik dat wel de moeite. Bovendien zou ik ook in andere winkels dan vaker mijn goesting vinden. Ik maak mij al lang niet meer de illusie dat ik ooit nog eens strak in mijn vel ga zitten, maar maat 44 (ik schommel nu tussen 46 en 48) zou ik eigenlijk toch wel graag willen halen.

Maar dat wil dus wel zeggen dat ik er echt iets aan ga moeten doen. En ik ben al een paar keer met een poging begonnen, maar het lukt me niet. Dus nu heb ik een ander plan, maar daar vertel ik later nog wel over. Voor diegenen die nu panikeren of zo: ik ben geen operatie van plan, hoor.

4 thoughts on “1148 Tita en haar weegschaal

  1. Ik ga je hier een trap onder je kont geven, want lieve schat ik maak me niet bezorgd om hoe strak je bent, wel over je gezondheid,….dus GO GO GO en als je hulp nodig hebt, je weet me te vinden!!! En nee je moet geen freak als ik worden 😉

  2. Veel succes!
    Al mis ik in je verhaal hier inderdaad ook wel het gezondheidsaspect. Want een kledingmaat minder is één ding, maar ik vraag mij af of dat voldoende is als motivatie. Ik hoop alleszins van wel en wens je als “beloning” een paar mooie kleedjes van Lola & Liza 😉

  3. Ja, ik moet toegeven dat ik minder bezig ben met dat gezondheidsaspect en dat dat totaal fout is. Eerlijk gezegd denk ik ook echt dat een kledingmaat minder een grotere motivatie is. Als ik mijn gezondheid zo belangrijk vond, had ik waarschijnlijk al langer iets aan mijn gewicht gedaan. Maar ik ben deze week toch al goed begonnen.

  4. Ik zit met hetzelfde hoor, ik vreet een zak chips op zonder erbij te bedenken hoe ongezond dat eigenlijk is, maar eerder met schuldgevoel omdat mijn kleren meer gaan spannen en ik binnenkort weer de maat groter uit de kast mag halen..
    Anyways, benieuwd naar je afvalplan!

Geef een reactie

