1152 Tita en haar te lezen lijst voor oktober

Er komt zicht op mijn te lezen stapel van de bibliotheek. Ik heb een beetje moeten foefelen, maar nu heb ik nog 3 boeken die ik moet uitlezen tegen half oktober. Daarna 2 tegen 22 oktober, maar die kunnen nog verlengd worden. En daarna ben ik van de hele te lezen stapel af en gaat er na nog 2 bibliotheekboeken eindelijk weer uit de eigen kast gelezen worden. Ik denk serieus na over een leesplan uit eigen kast voor 2016. En anders heb ik mijn boekenabonnement voor op mijn tablet ook voor niets verlengd.

In ieder geval kan ik vanaf deze maand wel mijn te lezen-lijst weer met jullie delen. Voor oktober plan ik de volgende boeken te lezen:

1) Valentina Pattavina: De boekhandelaarster uit Orvieto
Een boek dat al heel lang op mijn to read-lijst stond.

2) Roberta Rich: De vroedvrouw van Venetië
Blijkbaar lees ik de komende maand boeken die zich afspelen in bepaalde steden.

3) Terry Hayes: Ik ben pelgrim
Een boek waar ik al veel wisselende reacties op heb gehoord, dus ik ben benieuwd wat ik er zelf van zal vinden.

4) Sue Townsend: De vrouw die een jaar in bed ging liggen
Een boek van de schrijfster van de boeken over Adrian Mole. De boeken over Adrian Mole vond ik vroeger maar niets, maar over dit boek hoor ik zoveel goeds dat ik het toch een kans wil geven. Een boek dat ze trouwens nog schreef 2 jaar voor haar overlijden.

5) Marc de Bel: Frituur Paradiso
Een jeugdboek, maar ik wil per sé ooit alles gelezen hebben van Marc de Bel, mijn favoriete jeugdauteur in Vlaanderen.

6) Marc de Bel: Het blik van de Belgica
Om dezelfde reden als hierboven ga ik dit boek lezen.

 

Ik ben eens benieuwd of ik eind oktober ga kunnen zeggen dat het me gelukt is om heel mijn bibliotheekstapel te hebben gelezen.

One thought on “1152 Tita en haar te lezen lijst voor oktober

  1. Marc De Bel heeft intussen al veel geschreven hé zeker? Succes ermee 🙂
    Ik vond Adriaan Mole ook maar niks.. Het eerste boek nog net, de vervolgen heb ik links laten liggen.
    Ik ben Pelgrim vond ik geweldig… spannend en meeslepend, niet altijd even geloofwaardig, maar zo moet een thriller zijn 🙂

Geef een reactie

