1160 Tita en as we speak

Mijn maandelijkse as we speak-post vind ik eigenlijk nooit de gemakkelijkste post voor de maand. Maar soms denk ik dan wel aan heel leuke dingen terug.

verslaafd aan: Sintsnoep! Letterkoekjes, nicnacjes, chocolade postuurkes, speculaas, pepernoten, marsepeinen patatjes, mandarijntjes,… De Sint is nog lang niet in het land, maar in de winkels is het snoepgoed al goed vertegenwoordigd. En ik vind dat zo lekker! Maar ik probeer mij toch aan mijn 5/2-regel te houden.

lezen: Ik doe mee aan Boektober. De bedoeling is om deze maand zo veel mogelijk boeken te lezen. En eigenlijk meer dan je normaal leest. Maar ja, ik lees er wel al vaak 6 op een maand, dus ik hou het bij mijn gewone aantal. Of ik heb eerder zoiets van “we zien wel”.

stress van: Er is nogal wat gedoe met de ex van Lief momenteel. Ik kan er niet veel over kwijt omdat het te privé is. Maar het overheerst de hele boel momenteel wel een beetje. Gelukkig kunnen we er wel goed over praten samen. En we vertrouwen er op dat het goed komt.

gewonnen: Ik win normaal echt nooit iets. Maar de voorbije maand won ik plots een boek bij Sabrina. Het boek is hier ondertussen op de to read-stapel beland, maar ik heb nog geen idee wanneer ik het ga lezen. Nog eens merci, Sabrina!

blij met: Ik ging met mijn moeder nog wat opruimen in het tuinkot van mijn Lieve Bomma en Bompa. En toen vonden we er nog een vogelkooitje van Bompa zijn kanarietjes vroeger. Binnenin is het wit, vanbuiten groen. Ik vond het zo’n leuke vondst. Ik hoop dat ik Lief overtuigd krijg om het, als het is proper gemaakt, in huis op te hangen en er iets decoratiefs mee te doen.

gedragen: Ik heb nog eens kleedjes gedragen de afgelopen maand. Gek genoeg heb ik de hele zomer lange broeken gedragen. Heel af en toe een rokje. Nu ja, als ik een rokje of kleedje draag bruinen mijn benen ook niet.

gênant: Tijdens een feestje laatst was er een plasincident. Ik ga niet te veel in detail treden, maar het was iets met een man die stond te plassen in het zicht van kinderen van andere mensen. Tot grote schaamte van de rest van ons groepje.

 

4 thoughts on “1160 Tita en as we speak

  1. Eigenlijk vooral omdat ik vind dat vogeltjes vrij moeten zijn. Mijn Bompa had een grote volière waar ze nog in konden vliegen. Deze kooi is eentje waar ze altijd maar tijdelijk in zaten. Als ze een nestje hadden of ziek waren of zo. En verder vind ik vogeltjes als huisdier te veel werk: elke week (of hoe vaak moet dat?) die kooi proper maken.

  2. Ik ben het Sintsnoep nog aan het mijden; eigenlijk eet ik enkel kruidnoten graag en dan vooral de witte maar die vind ik niet zo makkelijk (misschien eens bij AH gaan kijken).
    Boektober was ik al bijna vergeten, ben er ook niet meer door aan het lezen, zo’n hele maand is dat een beetje lastig, ik zal al blij zijn als ik mijn gemiddelde haal 🙂
    Hopelijk komt het in orde met de ex…
    Ik vind dat prachtig zo van die vogelkooien die gebruikt worden als decoratie!! Zeker tonen als het af is, ooit 🙂

Geef een reactie

