1162 Tita en haar ochtendrituelen #boostyourpositivity

Ik loop een beetje achter met het plannen van mijn blogposten. Vandaar dat jullie vandaag pas mijn post over ochtendrituelen te lezen krijgen.

Zoals ik al vaker heb verteld, ben ik geen georganiseerd iemand. Mijn ochtenden verlopen dus ook zo. En doordat ik op dit moment niet werk doet dat er ook allemaal niet zo toe. Maar als ik ooit samen woon en dan ook nog eens een kind in huis heb, gaat daar echt verandering in moeten komen.

Op dit moment zien mijn ochtenden er zo uit:

7u45 Mijn wekker loopt af. Ja, ik weet dat het een schandalig uur is en het wordt nog schandaliger. Maar ik kruip dus te laat in mijn bed. Ik ben overigens ook niet goed in gelijk opstaan. Ik heb daar tijd voor nodig. Maar ik probeer het tegenwoordig wel al een beetje nuttig aan te pakken. Sinds ik weer actief bezig ben met mijn tijdschriftenproject lees ik elke dag 2 artikels en dat doe ik dus om 7u45.

8u30 Het uur waarop ik écht opsta. Ik doe een kattenwasje en kleed mij aan. Mijn kleren kies ik op dat moment trouwens ook uit.

8u45 Tijd voor het ontbijt. Dat klaar staat. Ja, “hotel mama”. Of het staat toch deels klaar. Meestal eet ik een boterham met choco en hagelslag of speculoospasta. Daarna eet ik soms nog een stuk fruit. Maar er zijn dagen dat ik toch meer zin heb in yoghurt met muesli en een stuk fruit. Dat bereid ik uiteraard zelf. Na mijn ontbijt ruim ik de tafel af.

9u Ik trek mijn sokken aan (om de één of andere reden doe ik dat altijd pas na het ontbijt of draag ik zelfs een hele dag geen kousen als ik niet buiten de deur moet) en poets mijn tanden. En daarna verzorg ik mijn gezicht en breng ik wat basic make-up op. Vaak doe ik ook dan mijn oorbellen in.

En dan kan mijn dag starten.

 

 

 

4 thoughts on “1162 Tita en haar ochtendrituelen #boostyourpositivity

  1. Ik heb ook een raar sokkenritueel. Ik doe na het opstaan direct mijn sokken van de dag ervoor aan, die ik pas afdoe voor het slapengaan. Ik trek die dan uit om me te wassen na het ontbijt en doe dan verse aan.

  2. Wow… 7u45? En je moet niet gaan werken? Waarom zo vroeg? Of ben je een ochtendmens? (waarvan ik eigenlijk nooit écht heb geloofd dat ze bestaan, haha..)

  3. Nee, ik ben niet echt een ochtendmens. Ik heb gewoon tijd nodig om wakker te worden. En mijn moeder (tja, dat heb je als je nog thuis woont en een strenge moeder hebt) wil dat ik om 8u45 beneden ben.

Geef een reactie

