1176 Tita en 50 books: Is het korte verhaal meer of minder dan een ingekorte roman?

Tijd voor de wekelijkse 50 books-vraag:

Is het korte verhaal meer of minder dan een ingekorte roman?

Een kort verhaal is een op zichzelf staand verhaal en daarom dus niet meer of minder dan een gewone roman voor mij. Het kan perfect een mooi of boeiend verhaal zijn. Maar ik moet wel toegeven dat ik niet zo’n fan ben van korte verhalen. Ik heb iets meer tijd nodig om in een verhaal te komen. En bij een kort verhaal is het verhaal daartegen al verteld.

De afgelopen 3 jaar las ik het boek “Alle verhalen” van Roald Dahl. In stukjes en beetjes. Meestal las ik er eentje per week. Net omdat korte verhalen mij minder liggen. Ondertussen ben ik begonnen in “Misschien wisten zij alles” van Toon Tellegen. Hier probeer ik meerdere keren per week een verhaal uit te lezen. Op deze manier kan ik er wel plezier aan beleven.

Lezen jullie graag korte verhalen?

Geef een reactie

