1182 Tita en haar gelezen boeken in oktober

Oktober was ook Boektober. Maar heel bewust ben ik daar niet mee bezig geweest. Ik lees namelijk altijd wel al veel natuurlijk. Ook oktober was een goede boekenmaand. Hoewel ik me niet helemaal aan mijn leeslijst hield. Gewoonweg omdat ik in sommige boeken toch geen zin had.

Gelezen van de lijst:

1) Valentina Pattavina: De boekhandelaarster uit Orvieto
Een boek waarbij ik op het einde tot de conclusie kwam dat ik het ooit al wel eens gelezen had. Ik vind het best een mooi boek, maar het springt er niet echt uit. Waarschijnlijk daarom dat ik het niet doorhad dat ik het verhaal eigenlijk al kende.

2) Marc de Bel: Frituur Paradiso
De verhalen van Marc de Bel blijven gewoon top. Ook deze vond ik heel leuk verteld.

3) Marc de Bel: Het blik van de Belgica
En ook dit vond ik best een spannend boek van Marc de Bel.

 

De andere boeken van de lijst heb ik ofwel niet gelezen omdat ik er geen zin in had. En anders zijn ze naar november verschoven.

Ook nog gelezen:

Penelope Fitzgerald: De boekhandelaar
Plots kreeg ik zin in boeken uit mijn eigen kast. En daar stond dit dunne maar best mooie verhaal te pronken. Ik had het overigens nog niet zo lang geleden gekocht.

Paula Hawkins: Het meisje in de trein
Ook een boek uit mijn eigen kast dat ik nog niet zo lang geleden kocht. Normaal ben ik niet zo snel geneigd om een thriller te kopen omdat ik dat meestal toch maar één keer lees. Maar over dit verhaal had ik al zo veel gelezen en gehoord dat ik er nu wel heel nieuwsgierig naar was. De nieuwsgierigheid is ondertussen bevredigd en ik vond het echt een goed boek. En spannend. Alleen op het einde werd het ietsje te voorspelbaar.

Roald Dahl: Alle verhalen
Een boek waar ik al een jaar of 3 in bezig was. Omdat het kortverhalen zijn en kortverhalen toch minder mijn ding blijken te zijn. Niet dat ik de verhalen niet goed vond. Maar ik heb meer tijd nodig om in een verhaal te komen.

Brooke Davis: De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird
Een heel leuk boek dat ik ook uit mijn eigen kast nam. Ik kocht het ook nog niet zo lang geleden omdat ik er positieve dingen over gehoord had.

 

En toen was de leesmaand weeral om.

 

Geef een reactie

