1183 Tita en 50 books: Wie van jullie leest er tegenwoordig nog poëzie?

Tijd voor een 50 books-vraag:

Wie van jullie leest er tegenwoordig nog poëzie?

Als puber heb ik een beetje een poëzie-periode gehad. Toen leende ik af en toe een dichtbundel uit in de bib. Maar het was niet echt helemaal mijn ding.

Ondertussen ben ik nog altijd geen grote poëzielezer. Maar ik hou wel van de poëtische verhalen van Toon Tellegen en ik hou wel van mooie stukjes tekst uit liedjes, kleine gedichtjes of mooie quotes.

 

Lezen jullie poëzie? Wie is jullie favoriete dichter? Of kennen jullie een mooi gedicht dat ik zeker eens moet lezen?

3 thoughts on “1183 Tita en 50 books: Wie van jullie leest er tegenwoordig nog poëzie?

  1. Ik lees zelf maar af en toe volledige gedichtbundels, maar wel regelmatig eens tussendoor een paar gedichten. Mijn favorieten zijn Herman De Coninck en Bart Moeyaert, maar Toon Tellegen is inderdaad ook echt de moeite!

  2. Ik las tonnen poëzie vroeger, maar nu alleen nog bij bepaalde gelegenheden. Grote fan van Herman de Coninck en Pessoa. Ik zou eigenlijk graag weer vaker mijn poëziebundels ter hand nemen maar het komt er gewoon niet van.

  3. Ik heb als puber ook zo’n poëzieperiode gehad 🙂 Heb er een paar lievelingsgedichten aan overgehouden, maar sindsdien is daar niets meer bijgekomen. Geef mij maar romans…
    Mijn absolute lievelingsgedicht gaat zo (vrije vertaling uit het Latijn, en in het Latijn klinkt het eigenlijk 1000x mooier) en is van Catullus, van wie we toen in de les veel lazen:
    Ik haat en ik heb lief.
    Waarom doe ik dat,
    vraag je misschien.
    Ik weet het niet,
    maar ik voel het gebeuren
    en het verscheurt me.

Geef een reactie

