1185 Tita en haar lichaam #boostyourpositivity

Ik loop een beetje achterop wat de #boostyourpositivity-posten betreft. Maar chic volk komt altijd te laat. 😉

The body
Eigenlijk voel ik mij de laatste maanden wel goed in mijn vel. Ondanks het feit dat er een paar kilo’s bij zijn gekomen. Ik heb een Lief die verliefd is geworden op mij met mijn rondingen en al, met mijn meer dan 20 kg te veel. Dat betekende eigenlijk wel een boost voor mijn zelfvertrouwen.

Aan de andere kant beland ik de laatste tijd vaak op webshops en zie ik daar heel veel mooie kleren, maar meestal 1 à 2 maten te klein voor mij. Ik weet niet wat dat is met mode voor grote maten, maar blijkbaar willen die fabrikanten vooral dat je er als een walvis of nijlpaard bij loopt. Echt, moest ik talent hebben voor mode dan ontwierp ik meteen een toffe modelijn voor jonge mensen met een paar maatjes meer. Met vrolijke kleurtjes en getailleerd.

Toegegeven, die overtollige kilo’s zijn eigenlijk ook niet gezond. Ik heb al vaak geprobeerd om daar iets aan te doen, maar ik slaag er nooit in. Doorzetten op dat gebied is niet mijn sterkste kant. Een dieet hou ik meestal hoogstens 14 dagen vol. En ook: een dieet is meestal extreem terwijl ik meer van mening ben dat je beter je levenswijze of manier van eten wijzigt. De 5/2-regel (2 dagen per week streng op je eten letten, de andere dagen normaal eten) blijk ik ook niet vol te houden.

Het enige wat ik momenteel echt veranderd heb (sinds 3 weken) is dat ik appels ben gaan eten. Niet dat ik niet meer snoep en geen vreetaanvallen meer heb. Maar ik eet wel elke dag minstens 1 appel. Vaak zelfs 2 en soms zelfs 3. En ik vind ze echt lekker! Tot hier toe heeft het me helaas nog geen grammetje opgeleverd.

Soms maak ik me wel echt zorgen over mijn lichaam. Ik wil bijvoorbeeld heel graag binnen een paar jaar een kindje. Maar als ik rondkijk naar zwangerschapskleding dan vind ik weinig moois. En borstvoedingsbh’s heb ik nog nooit in mijn maat gevonden. Andere vrouwen willen op dat gebied graag een maatje meer, maar ik zou met een paar maatjes minder niet inzitten.

Waar ik overigens wel blij mee ben zijn mijn haar, ogen, mond, oren, handen en taille.

 

Smeren en schilderen
Ik ben te lui om mij elke dag in te smeren met crèmekes en mij volledig tot in de puntjes op te maken. Soms heb ik een periode dat ik wel regelmatig smeer. Maar ik moet toegeven dat ik vaker zonder dagcrème als met de deur uit ga/rondloop.

Op dagen waarop ik niet de deur uitga, ben ik vaak ook niet geschminkt. Niets. Compleet naakt. Moet ik wel de deur uit dan ga ik voor een lijntje onder mijn ogen en wat mascara en ik ben klaar. Soms, als ik er wat meer moeite voor wil doen, breng ik ook een dun lijntje eyeliner boven mijn oog aan. Maar eigenlijk blijft het altijd heel naturel.

Vroeger gebruikte ik ook wel eens oogschaduw bij gelegenheden. Maar ik gebruikte altijd maar 1 kleur en heb geen idee hoe je dat best aanbrengt. Dus ik ben er dan maar mee gestopt. Ik heb ook een knalrode lippengloss liggen, maar durf hem gewoonweg niet dragen omdat ik bang ben dat het TE is.

Nagels lakken doe ik dan weer wel. Liefst van al in vrolijke kleurtjes. Sober past nu eenmaal niet bij mij.

 

Bewegen
Sporten is nooit mijn ding geweest en ik vind het ook heel tijdrovend. Een paar jaar geleden ben ik toch eens met start to run gestart. En ik heb dat meer dan 3 maanden vol gehouden. Ik had er zelfs plezier in. Tot een auto mij aanreed en ik wegens verstuikte enkel 6 weken moest rusten. Ik ben nog steeds aan die rust bezig, want ik ben nooit meer herbegonnen. En op dit moment heb ik de hoop om er weer aan te beginnen een beetje opgegeven.

 

Dus ben ik tevreden met mezelf? Nee, verre van. Maar helemaal ongelukkig met mezelf ben ik nu ook weer niet. In het kopke zit alles goed.

3 thoughts on “1185 Tita en haar lichaam #boostyourpositivity

  1. Het is nog altijd het allerbelangrijkste dat het allemaal goed zit in je koppeke. En op een dag draai je misschien de knop om. Ik heb ook vijf jaar met ferm overgewicht gelopen. En Wim heeft daar nooit zijn beklag over gedaan. 😉

  2. Blijft moeilijk he, dat content zijn met je lichaam. Ik weet nog de eerste keer dat ik boven 60kg ging (in het begin van univ) dat ik dacht “oei, dat moet toch niet meer worden hoor”. En toen werd die grens 65kg en toen 70kg en toen 75kg en toen woog ik plots bijna 80kg. Was ik vorig jaar niet ziek geworden en was ik daardoor niet ineens serieus wat kilo’s kwijtgeraakt (drie op een week tijd), dan was de klik van “het is nu de moment om er iets aan te doen” misschien nog niet gekomen…
    Maar uiteindelijk weeg ik nu wel 13kg minder dan op mijn zwaarste, maar wilt mijn kopke nog steeds niet echt mee. Dus ja, best wel wat jaloers op jou wat dat betreft! 🙂

Geef een reactie

