1187 Tita en de boekenbeurs

Normaal ga ik elk jaar naar de boekenbeurs. Vaak op mijn eentje (heerlijk om met niemand rekening te moeten houden), soms ook in leuk gezelschap (ook heel gezellig!). Jaren geleden sloeg ik wel eens een paar boekenbeurzen over, maar de laatste jaren heb ik er echt wel een jaarlijkse afspraak mee.

Dit jaar niet. Zowel Lief (ook een fan van de boekenbeurs) als ik hebben er even niet genoeg centjes voor. Of eerder: we zijn er ons van bewust dat de boeken daar duur zijn. Want de gewone aankoopprijs van in de winkel plus de inkomprijs van de boekenbeurs zelf maakt dat je toch al wel wat boeken moet kopen om die inkoopprijs er uit te halen. Ik vind dat heel duur en koop dan liever mijn boek in de gewone boekenwinkel. En tegenwoordig neus ik vaak in de kringwinkel en doe ik daar geweldige vangsten voor een prijsje.

Wel neus ik er heel graag rond, op de boekenbeurs. Maar ja, al die boeken voor mijn neus verleiden mij. En niets kopen is dus echt niet haalbaar.

Daarom koos ik er dit jaar voor om niet te gaan en gewoon lekker in de zetel te kruipen met een boek uit mijn eigen kast of de bibliotheek.

8 thoughts on “1187 Tita en de boekenbeurs

  1. Wij hebben hier ondertussen zo veel boeken staan, waarvan heel wat ongelezen, dat we er ook niet meer heen gaan. Want anders kom ik toch terug thuis met minstens één nieuw exemplaar.

  2. Ja kijk, ik snap je. als je daar dan rondloopt en je kan ( wil ) niets kopen, dan maak je het jezelf gewoon moeilijk. Ik blijf ook liever uit de winkels weg, als mijn shoppingsbudget op is. Veel leesplezier alvast!

  3. Ik ga er niet meer naartoe… Vorig jaar was een uitzondering, maar al dat volk, het was één van de vermoeiendste dagen uit 2014, ondanks het fijne gezelschap 😉 Dan liever het Boekenfestijn, waar de boeken goedkoper zijn en de inkom gratis is, hoewel dat vorig jaar nogal tegensloeg qua aanbod.

Geef een reactie

