1188 Tita en de november-update van de 31 voor 32-lijst

Op mijn verjaardag in december maakte ik een “31 voor 32″-lijst: een lijst vol leuke maar ook nuttige dingen die ik wil doen voor mijn 32e. Elke maand op de 9e ga ik jullie hier een update van geven. Kwestie van zelf ook nog een beetje het overzicht te bewaren en om mezelf er aan te herinneren.

De laatste update voor mijn 32e verjaardag. Want exact binnen 1 maand komt er een kaarsje bij. Ik weet ook al dat er geen 32 voor 33-lijst komt want de meeste dingen vragen toch heel veel tijd om ze gedaan te krijgen. En ook centjes en organisatie. En vermits dat de kans bestaat dat er volgend jaar heel veel verandert ga ik waarschijnlijk voor een iets strakker plan. Maar dat lezen jullie volgende maand. Ondertussen maak ik me eerlijk gezegd ook niet meer zo druk om deze lijst. Er wordt niet veel meer aan gedaan. Maar ik wil toch nog eens even checken of er toevallig niet nog iets is dat ik toch kan afvinken.

1) Positieve routines aanleren
Dit gaat nog steeds op en af. Ik begin er telkens weer vol enthousiasme aan, maar hou het dan niet vol. En ik blijf erbij dat dat komt door een gebrek aan structuur. Een job hebben zou daar al veel aan veranderen.

2) 4 culturele uitstappen doen: opera, concert, theater, tentoonstelling.
Check! Ondertussen gingen we ook nog naar een concert van Randy Newman en naar een toneelvoorstelling van Stan Douglas. En er staat nog een concert op de planning voor november en de eerste concerttickets voor 2016 zijn ook al gekocht (Elvis Costello, yes yes yes!).

3) 4 keer naar de film gaan
Stand van zaken: 2/4.
Hier gaat de teller op 2 blijven steken, denk ik. Volgens mij is de kans heel klein dat we de komende maand nog een keertje in de cinema geraken.

4) een citytrip in Antwerpen met een 100%-boekje
Check!
Reeds geslaagd door de vele uitstapjes naar Antwerpen.

5) bloed geven
Een puntje dat ik heb opgegeven. En eigenlijk ben ik er niet trots op. Maar het komt er maar niet van.

6) de zon zien ondergaan op het strand
picknicken
Dit puntje heb ik gewijzigd omdat het niet meer haalbaar is. Picknicken hebben we ondertussen gedaan.
Check!

7) een boek in 1 dag uitlezen
Op 1 februari.
Check!

8) 5 km kunnen joggen
Minstens 3 keer per week buikspieroefeningen doen vanaf september.
Ook een opgegeven puntje.

9) op vakantie gaan OF een huis/appartement kopen (of stiekem allebei)
2016! Hoewel het ook huren kan worden. Samenwonen in ieder geval.

10) een daguitstap naar een Vlaamse stad maken (niet Antwerpen)
Gent.
Check!

11) een daguitstap naar een Nederlandse stad maken
Dankzij een lift van de schoonouders zijn we in Vlissingen en Middelburg geraakt.
Check!

12) Ben & Jerry-smaken proeven
3 dingen proeven die ik nog nooit at voordien
1: bonen in tomatensaus (Bwah.)
2: chili con carne (Superlekker!)
3 wordt waarschijnlijk hamburger

13) mijn facebookgebruik afbouwen
Ik probeer het nog steeds te houden op 2 maal per dag checken en ‘s avonds chatten met Lief.

14) een appelcake bakken
Dit deed ik in april.
Check!

15) naar Planckendael om de babyolifantjes te bezoeken
een pretpark bezoeken

Gewijzigd omdat we niet in Planckendael gaan geraken. Ondertussen brachten we wel al een bezoekje aan het Boudewijnseapark.
Check!

16) een daguitstap naar de Westhoek
een daguitstap naar de Ardennen
Gewijzigd omdat het praktisch niet haalbaar is. Een uitstapje naar de Ardennen is ons wel gelukt.
Check!

17) een dagje naar zee
Dit werd een dagje aan de Westerschelde wat qua gevoel hetzelfde was.
Check!

18) een maand op suikerdieet (niet in de weekends)
Hier begin ik niet meer aan. Ik zal al blij zijn als ik in mijn 5/2-dieet slaag.

9) weer vlot met de auto kunnen rijden
Ondertussen heb ik de verkeersregels opnieuw geblokt en het boekje van de auto gelezen. Nu enkel nog achter het stuur kruipen. En dat staat voor zeer binnenkort op de planning.

20) een date met mijn metekindje
Dit gaat volgens mij niet meer lukken. Wel heel jammer want ik zou hem zo graag nog eens zien. Zeker nadat ik hele leuke foto’s van hem zag de voorbije week.

21) een hele maand rokjes en kleedjes dragen in mijn vrije tijd
Volledig in rokjes of kleedjes gaat niet lukken. Maar ondertussen heb ik toch al een paar keer een kleedje gedragen.

22) 31 spullen weggooien/weggeven/verkopen
Dit is al lang geslaagd.
Ondertussen verdwenen er nog wat boeken richting mijn schoonmoeder om te verkopen op de rommelmarkt.
Check!

23) 1 keer per maand mijn nagels lakken
mijn nagels 3 keer lakken
Check!
Vermits ik al meer dan een half jaar mijn nagels niet had gelakt, besloot ik het puntje een beetje te wijzigen. Ondertussen lak ik de laatste tijd mijn nagels wel vaker.

24) iets haken
Dit zal ook een niet afgewerkt projectje blijven. Ik heb op dit moment geen idee wat ik zou moeten haken. Heel misschien een leuk lappendeken voor in de zetel voor als ik ga samen wonen. Maar ik ben er nog niet uit en ik ga me daar nu ook niet druk over maken.

5) het MAS bezoeken
We bezochten de tentoonstelling “Leven & Dood” in het MAS.
Check!

26) 31 boeken uit mijn eigen kast lezen (inclusief tablet)
Teller vorige keer: 25.
Ondertussen las ik ook uit mijn eigen kast:
Penelope Fitzgerald: De boekhandelaar
Paula Hawkins: Het meisje in de trein
Roald Dahl: Alle verhalen
Brooke Davis: De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird
Teller nu: 29
Nog 2 boeken te gaan. Bij de vorige update dacht ik nog dat ik het nooit zou halen. Maar nu lijkt het dat toch wat meer. Hoewel… de stapel bibliotheekboeken is hier weer serieus gegroeid.

27) sushi eten
In april.
Check!

28) een pot maken met al mijn blessings van het hele jaar
Ik post wekelijks mijn blessings op mijn blog.

29) gaan shoppen in Ikea
Dit gaat naar 2016.

30) 1 keer voor publiek zingen
Dit deed ik op 31 mei.
Check!

31) iets knutselen met fimo
iets knutselen
Omdat ik niet zeker ben of ik wel iets ga maken met fimo heb ik dit puntje gewijzigd. Ondertussen heb ik nog niet geknutseld, maar ik heb ondertussen een idee voor de kerstkaartjes. En normaal start ik daar deze week mee. De dochter van Lief gaan we toch niet mee laten knutselen omdat we vermoeden dat ze het niet lang genoeg gaat volhouden voor alle kaartjes. Dus doe ik het zelf en mag zij beetje bij beetje overal haar naam op zetten.

 

En nu is het nog de eind-update afwachten.

 

2 thoughts on “1188 Tita en de november-update van de 31 voor 32-lijst

  1. Voor puntje 29 zal hij toch mee moeten als hij iets wil te zeggen hebben over de inrichting van ons stekje. En ik heb al lang door dat hij op dat gebied wel degelijk iets in de pap te brokken wil hebben.

Geef een reactie

